7 Nisan 2013 Pazar

İLK HAFTANIN SONUCUNDA..



İLK DERS  VE  İLK TARTIŞMA ;


"SİZCE İLK İNSANDAN BU YANA GENİŞ BİR ZAMAN YELPAZESİNDE DÜŞÜNECEK OLURSAK; ÇEVRE BİLİMİ NASIL DOĞMUŞ, NASIL GELİŞMİŞ VE GELECEKTE NE SEVİYEDE OLABİLİR? " Sorusunda tartışmalarımızın sonucunda ; ekoloji ve çevre biliminin tamamen birbirinden farklı olduğunu ekoloji kelimesi, ''canlıların hem kendi aralarındaki, hem de çevreleriyle olan ilişkilerini tek tek veya birlikte inceleyen bilim dalı olduğunu , ''Çevre bilimleri''ni ise çeşitli bilim dallarını içerisinde toplayan, insan-doğa ilişkilerini ve çevre sorunlarını inceleyen bir bilim dalı olduğunu öğrenmiş oldum.Dersten önce bunları birbirine karıştırıyordum şimdi ise bunların ayrımına vardım kendi düşüncelerimizi ortaya koyarak yanlış bildiklerimizi düzeltmiş olduk. Bu iki kavramın Türk dil kurumu tarafından birbirinden ayrıldığını araştırmalarımız sonucunda ulaştık. Birde bilimin insanların ihtiyaçlarından , karşılaştıkları zorluklar neticesinde kimi tesadüfen ortaya çıkmış ve geliştirilip günümüze uyarlanmıştır diye düşünüyorum..

27 yorum:

  1. sana katılıyorum canım ekoloji ve çevre bilimi kavramlarını birbirinden ayırdık. ve çevre biliminin oluşumundan söz etmiştik ilk tartışmamızda ... insanoğlunun yerleşik hayata geçtiklerinden bu yana çevre sorunlarının abartılı şekilde insanoğlunun oluşturduğu kanıtına vardık. ve şimdi de bilim ilerledikçe teknoloji ilerledikçe ( tabii teknolojinin zararları da var elbet ben çevre bilimine yararından söz ediyorum ) çevre bilimine katkısı büyüktür..çevreci olmaya başladık..

    YanıtlaSil
  2. Tatlım yorumuna katılıyorum günümüzde ekoloji ve çevre bilimi kavramlarını karıştırabilen ve hala kavram yanılgısına düşen çok kişi var.Bizde bunlardan biriydik bu ders sayesinde yanılgılarımız ortaya çıkmış olup tartışarak bire bir yüzleştik ve kavramları birbirinden ayırdık.

    YanıtlaSil
  3. Evet arkadaşlar bu ders sayesinde bu iki kelime arasındaki farkı iyice öğprenmiş olduk ve çevre hakkında daha bilinçli olarak hareket edeceğimizi düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  4. evet ekoloji ve çevre biliminin farklı kavramlar olduğunu öğrendik. ve çevre biliminin tesadufen değilde insanların bilinçsiz hareketlerinden kaynaklandiğini öğrendik

    YanıtlaSil
  5. ilk derste bu soruya doğru cevap verememiştim. araştırıp tartıktan sonra bu sorunun doğru cevabını herkes gibi bende öğrendim bu konuda gurup arkadaşlarıma teşekkür ederim...:)

    YanıtlaSil
  6. ekolojinin çevreyi kapsamış olduğunu öğrendik ve zaman geçtikte toplum olarak çevre konusunda bilinçleniyoruz....

    YanıtlaSil
  7. sistematik olarak dimağımıza yanlış nukssedilen ve bu araştırmalarla gerçek ayrımı yapabildiğimiz çevre bilimi ve ekoloji anlamış ve ayırmış bulunmaktayız..

    YanıtlaSil
  8. evet zor da olsa dediğin gibi ayrımı yapmış bulunmaktayız :)

    YanıtlaSil
  9. ekolojinin çevreyi kapsadığını öğrendik.

    YanıtlaSil
  10. merveye katılıyorum :-) evet biraz zor oldu

    YanıtlaSil
  11. ekoloji ve çevre bilimi dediğin gibi çok fazla karıştırılan iki kavram ve gene dediğin gibi birbirinden farklı kavramlar.fakat birbirini etkileyen kavramlar:)

    YanıtlaSil
  12. evet arkadaşlar zor da olsa ekoloji ve çevre bilimi kavramlarını birbirinden ayırabildik.

    YanıtlaSil
  13. çevre bilimi ve ekoloji farklı kavramlardır.

    YanıtlaSil
  14. Çevre bilimi bir çok disiplini içinde barındıran çok kapsamlı bir bilim türü.

    YanıtlaSil
  15. kesinlikle bilim insan içindir..

    YanıtlaSil
  16. çevre bilimi ekolojinin farklı avramlar oldugunu kavradık

    YanıtlaSil
  17. çevre bilimi ve ekoloji kavramları birbirinden farklıdır. hilale katılıyorum.

    YanıtlaSil
  18. çevre bilimi ve ekolojinin farklı kavramlar olduğunu öğrendik

    YanıtlaSil
  19. herşeyin farklı kavramlar olduğunu öğrendik demeliydin bence samet :)

    YanıtlaSil
  20. çevre biliminin anlamını öğrendik

    YanıtlaSil
  21. çevre biliminin insanların ihtiyaçlarından dolayı ortaya çıktığını ve çevre bilimi ile ekoloji arasındaki farkı öğrendik..çevre bilimi her geçen gün önem kazanmakta

    YanıtlaSil
  22. katılıyorum çevre bilimi ve ekoloji farklı kavramlardır.ekoloji daha kapsamlıdır.

    YanıtlaSil
  23. çevre bilimi ile ekoloji farklı kavramlardır.

    YanıtlaSil
  24. evet katılıyorum ekoloji çevre bilimini de kapsar ve bilim insan için yapılır

    YanıtlaSil
  25. çevre bilimi çevre sorunlarından ortaya cıkmıştır.

    YanıtlaSil